dinsdag 13 mei 2008

Diep in de Zee

Net in Nha Trang aangekomen, waar het gelukkig momenteel droog is. De laatste dag in Hoi An begon het namelijk behoorlijk te gieten. Regenseizoen of niet, het was toch weer een leuke ervaring.
Hoi An is eigenlijk een grote winkelstraat voor handgemaakte kleding, het ziet er allemaal dan ook prachtig uit. Het is dan wel een beetje duurder dan in China, maar ik geloof niet dat je een pak op maat kan kopen in Nederland voor een miezerige 60 dollar.
Helaas heb ik al een paar pakken in de kast hangen, dus om nu een nieuwe aan te gaan schaffen is een beetje te veel van het goede.
Wel heb ik een spijkerbroek en twee T-Shirtjes laten maken; zitten prima dus ik ben er erg tevreden mee.

Voor de rest is er vrij weinig te doen in de stad, dus besloten we (Emily en Eileen, twee engelse meiden die ik in Ha Long Bay heb ontmoet) een scooter te huren en zo naar het strand te gaan. Geweldig, zeker omdat ik nog nooit eerder op een scooter gereden heb. Het was gelukkig niet zo druk op de weg als in Hanoi, maar ook hier ben je vooral bezig met het ontwijken van voetgangers.

Nog naar een strandfeest geweest waar eigenlijk iedereen wel erg diep in het glaasje had gekeken. Ben daar niet al te lang gebleven, omdat ze besloten salto's in het zwembad te maken. Hopelijk heeft niemand zijn nek gebroken, want als iemand die niet in een rechte lijn kan lopen zulke stunts gaat uithalen kan het niet al te best aflopen.

Nu in Nha Trang waar veel mensen komen om te duiken. Het weer voor de komende week ziet er helaas niet rooskleurig uit, maar als het zich een beetje kalm houdt, waag ik misschien ook wel een duik in het diepe.

Plannen zijn nog een beetje onduidelijk, maar dat vind ik eigenlijk wel een beetje fijn. Misschien ga ik op een tour de Highlands in. Ziet er allemaal prachtig uit op de foto's, dus even kijken hoe diep ik daarvoor in mijn buidel moet gaan graaien.

Nu even door de stad wandelen, kijken of het wat is. Mijn hotel bevindt zich zo'n vijf minuten van het strand en van het centrum, wat dus ideaal is.
Misschien een biertje op het strand, want er is iets te vieren: Ik ben vandaag precies vier maanden in Azie!

(P.S. Koop geen slippers in Hoi An, die van mij zijn al twee keer kapot gegaan.. Maar wat wil je voor 2 dollar per stuk)

1 opmerking:

Anoniem zei

Al die sardientjes
zijn toch je vriendjes?

Geniet dr nog van!

xFleur