vrijdag 22 februari 2008

Balen!

Ooeeeh... ik zal de situatie even uitleggen. Ik heb besloten om gelijk naar Xi'an te gaan, zodat ik genoeg tijd heb om naar Tibet te gaan. Ik heb nog anderhalve maand Visa over, dus dat moet wel lukken.. Helaas is het lentefeest (chinees nieuwjaar) nu afgelopen en dat betekend dat iedereen weer begint met reizen.
De mensen in mijn hostel hielpen me om een ticket naar Xi'an te boeken, maar het was bijna onmogelijk. Er was maar een optie: een dag later dan dat ik wilde, een langzame trein, hardseat zitplaats en het duurt 19 uur... ik vertrek over een paar uur en heb er niet echt veel zin in.

Maar goed, voor de rest is Nanjing leuk. Mijn hostel is vlak bij een plein met tempels en winkeltjes.. Ze hebben zelfs een Burgerking!
Eergisteren met de bus naar het museum en dat was heavy! Als je de verhalen leest over hoe de japanners de chinezen afslachten... Heel de dag met kippenvel rondgelopen. Helaas mocht ik geen foto's binnen maken, maar als iemand ooit in de buurt van Nanjing komt.. Dit is iets wat je niet mag missen.
Die avond gehoelahoept voor een grote massa mensen... Ik stond gewoon te kijken en werd toen opeens naar voren getrokken. Uiteindelijk eindigde ik op de tweede plek met een PR van 5 seconde (mamma, je bent nu vast en zeker apetrots op me, is het niet?).
Het park was ook mooi, maar niet echt heel bijzonder. Normaal gesproken ga ik altijd met andere reizigers dingen bekijken, maar vond het gisteren wel fijn om even op jezelf te zijn.
Relaxed op een bankje, genietend van het zonnetje. Want het begint al warmer te worden.
Het leuke was dat ik op mijn camera een filmpje vond van Nederland. Ik had deze gemaakt de dag dat ik mijn camera kreeg. Het is niks bijzonders, een gesprek met Quinten en even Zoe en Courage in beeld.. Maar het deed me bijzonder goed!

Ook heb ik nu een account op Facebook.. En ik kan daar mijn foto's kwijt! Dus mocht iemand geintresseerd zijn, ik betwijfel het echter.. Hier is de link http://www.facebook.com/album.php?aid=93939&l=3b91a&id=808590789

Er staan nog niet erg veel foto's op, maar daar gaat snel verandering in komen! Nu even wat eten voor ik in de trein stap.. Ik twijfel tussen Burgerking en KFC...

Geen opmerkingen: