zondag 3 februari 2008

BBRRRR

BBRRRR, dit kunnen ze dus serieus niet uitspreken. Dus toen ik het zei keken ze me echt zo aan van... wat doe jij nou weer?

Even een paar dingetjes over hoe ik hier (over)leef.
Allereerst spreken hier nog minder mensen engels dus ben ik grootendeels afhankelijk van mijn twee vrienden Cherry en Michael.
Ik ben nu bij Michael thuis en zoals eerder vermeld is het erg koud!
Wat doe je als je het koud hebt? Goed aankleden, aangezien warm douchen hier geen optie is.
Wat had ik gister aan:
Thermoshirt, T-shirt, lange mouwen shirt, een vest van wol, leren jas. twee maal thermo ondergoed, spijkerbroek, handschoenen, drie paar sokken en sloffen.
Om eerlijk te zijn had ik het niet echt extreem koud.. Behalve dan mijn voeten.. Ik heb nog nooit zulke koude voeten gehad als toen!
Maarja genoeg over de kou.

Voedsel.
Wat eet je in Hong Ze? KFC is hier helaas geen optie en een Mac heb ik ook nog niet gezien. Ik heb tot nu toe elke lunch aan een grote ronde draaitafel gezeten en elk diner bij of Michael of Cherry thuis aangeschoven. De volgende dingen heb ik gegeten:
Inktvis, aal, een "nee het is geen mandarijn" (dit was de letterlijke betekenis van het woord dat men gebruikt voor deze vis)
En net niet geboren kuiken: zag er wel een beetje zielig uit, ganzenhoofd, varkenslever, eendennekken, zeewier en varkenspoten (goed voor de huid, schijnt)
Uiteraard lag er nog veel meer op de tafels, maar dit zijn toch wel enigszins aparte dingen om te eten.. en eerlijk gezegd, zijn ze ook te eten. Hoewel een eendennek, ganzenhoofd en varkenspoot voornamelijk uit bot bestaan, kan het toch een behoorlijke opgave zijn om jezelf te voorzien van het desbetreffende vlees. Met stokjes eten is zeer handig, zolang je rijst, noodles en ei eet.. Maar zodra er botten om de hoek komen kijken, zijn de rapen gaan.

Klein dingetje nog, mijn Chinese naam: 龙骑士
uit te spreken als Long tsjie sje.. De betekenis hou ik nog even voor me, maar misschien dat Daan het wel weet..

3 opmerkingen:

Eric Hennekam zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Eric Hennekam zei

Klinkt erg cool daar in China. Letterlijk en figuurlijk.

Anoniem zei

Jesse, wist je dat Hong Ze op geen kaart te vinden is.. niet in de atlas en niet op google earth of op google maps :p dus je zit echt in the middle of nowhere.. hopelijk staat het wel op je eigen kaart dan weet je tenminste nog waar je zit.. wanneer vertrek je naar Xian (jaloers!!)??

kus,
Fleur