dinsdag 19 februari 2008

Hangzhou en Nanjing

De bedoeling was in Hangzhou een internetcafe te vinden, maar dat was toch iets moeilijker dan verwacht. Het is wat wij een grote stad zouden noemen, maar erg beschaafd is het niet. Hangzhou hostel was leuk: aardige lui en een instant dronken Ier aan je zijde is ook een aparte ervaring. We hadden West Lake een paar meter ten westen van ons en allerlei winkeltjes en clubs aan de andere kant.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik daadwerkelijk moet nadenken om in het nederlands te typen, ik ben zo gewend aan het engels.. Maarja, daar gaat een einde aan komen: In Hangzhou waren aardig wat buitenlanders, maar Nanjing is een toeristische trekpleister voor Chinezen!
De reis naar Nanjing was wel eng, vier uur in een bus en ik wist niet of ik de juiste had. Alles is in het chinees en ik begrijp nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen. De taxichauffeur wist niet waar mijn hostel was en ik was helemaal kapot van de reis. Maar goed, ik heb het gehaald!

Morgen met een franse vrouw op stap. Er zijn twee dingen in Nanjing die je moet zien: een museum en een park. Ik blijf hier twee dagen dus dat komt vast in orde. Ik weet nog niet wat mijn volgende stop is, maar ik ga zowiezo richting het westen. Ik wil Xi An zien, maar om daar nou direct heen te gaan.. Ik ben zo bang dat ik daardoor allerlei dingen mis. Toch tijd zat, dus op mijn dooie akkertje grofweg een route kiezen works for me.

Gisteravond naar een bar gegaan met rockband. Klonk erg goed en moest daarom even een praatje maken met de drummer en bassist. Ze wilden dat ik op het podium kwam om te spelen, maar het is hun optreden dus ik hield me in. Wel speelden ze wat nummers van Guns 'n Roses en the Eagles. Op het einde werd ik echter toch het podium opgeduwd en voor ik het wist was ik "Sweet Child o' mine" aan het spelen. Nog een leuke Jam als afsluiter en mijn avond was compleet.

Dat was de blog weer voor vandaag, jullie horen snel weer wat van me.. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar China is the place to be!

SEAGULL

3 opmerkingen:

Unknown zei

Serieus, ze speelden toch zeker ook wel wat van overgo of niet?

Betr om te lezen dat je t naar je zin hebt en beetje alles op je gemak kunt doen!

kijk uit naar je volgende verhaal!

xxxjes van dennis:P

Unknown zei

Hoi Jesse,

Vandaag sprak ik toevallig Niels en die vertelde me over je site. Je kent me waarschijnlijk niet. Ik ben Jeroen Burgerhout, broer van Erik. Die ken je mogelijk wel. Hij heeft bij Mattijs in de klas gezeten. Gaaf dat je nu door China reist en leuk dat je een site bijhoudt. Zelf woon ik inmiddels twee jaar in China, in Xiamen. Ik zit daar voor werk. Ik heb ook een site waar we onze avonturen op bijhouden. De site is: www.jeroenenjilka3jaarinchina.waarbenjij.nu

Mocht je tijdens je trip nog in Xiamen komen, laat het dan weten (mail: jeroenburgerhout@gmail.com). Dan kunnen we misschien ergens een biertje gaan drinken.

Veel plezier!!!

Jeroen

Anoniem zei

Aah het echte zwerven gaat dus nu ook echt beginnen? Maar kan je nog wel ff melden wanneer je denkt dat je in Hongkong zit?

GENIET!

kus,
Fleur