donderdag 27 maart 2008

Big City Life.. Nee dank je

Na een 56 uur in een trein te hebben gezeten was ik er dan eindelijk.. Guangzhou!
Ik zou in eerste instantie een vriend daar zien, die ik in Hangzhou had ontmoet. Helaas ging dat feest niet door aangezien zijn baas hem opeens weigerde vrij te geven.
Dus dan maar weer alleen. Na wat zoeken vond ik een hostel wat absurd duur was.. 60 yuan per nacht voor een 10 bed dorm!

Je merkt heel goed dat het hier veel duurder is dan in het noorden. Zo betaal je meer voor je dorm, boodschappen en souvenirs. Ook komen heel veel amerikanen hier om een kind te adopteren. Ze moeten dan een maand of wat in China blijven en verblijven uiteraard in de meest luxe hotels.

Dat het niet mijn stad was had ik al snel door, maar aan de andere kant heb ik wel twee nederlanders ontmoet. Heel fijn weer eens een normaal nederlands gesprek te kunnen voeren, zeker na 56 uur nul contact met mensen.

In Guangzhou een gitaar gekocht, namelijk het een en ander geschreven en ik mis de muziek nogal. Ook een plek gevonden waar ik wat chinese instrumenten kan kopen, maar daar wacht nog maar even mee.

Vandaag in Macau aangekomen en om eerlijk te zijn is dit al helemaal niks voor mij. Het is net een Portugees stadje met absurd hoge prijzen. Zo slaap ik voor 100 yuan in een kamer met een bed en bureautje. De kamers zijn gescheiden dmv een paar planken die daar even zijn neergezet. Maar uiteraard het beste ervan maken. Ik ben lekker op een pleintje gaan zitten met mijn gitaar en boek.

Morgen denk ik het park in en overmorgen Hong Kong. Ik ben bang dat dat ook niet geweldig zal zijn, maar ik heb nou eenmaal een visum nodig. Ook heb ik wel behoefte om wat bekende gezichten te zien en kan dus niet wachten tot Fleurs ouders naar Hong Kong komen. (en uiteraard de Pappa halverwege april)

Nu klinkt deze blog nogal negatief, maar het niet allemaal bagger. Zo is er een heerlijk zonnetje, lekker even tijd om te relaxen en goed boek op het nachtkastje. Ik ben gewoon verwend door alles wat ik hier al meegemaakt heb..

Nu is het tijd voor een boterham met pindakaas! Want eens een Nederlander, altijd een Nederlander.

1 opmerking:

Anoniem zei

Moet ik me ouders nog pindakaas meegeven of iets anders hollands? x