dinsdag 1 april 2008

Leven in Hong Kong

Nu in het "prachtige" Hong Kong.. Net als Macau en Guangzhou is dit helemaal niks voor mij. Maar toch even de tanden op elkaar zetten en wachten op mijn gloednieuwe Visum voor China. Helaas is er een probleempje, iets wat ik heel jammer vind maar zeker weet dat de moeder blij van in de handjes gaat klappen:
Ik moet eerder terug...
Na al die gebeurtenissen in Tibet mogen buitenlanders niet langer dan 1 maand in China blijven, dus daar gaat mijn plan om China de komende twee maanden onveilig te maken.

Nu dus in HK, een stad die net zo goed New York zou kunnen heten. Hoewel ik dat niet zeker weet, aangezien ik er nog nooit geweest ben, maar toch. Nu in wat vroeger het meest gevaarlijke gebouw van HK was en ik voel me er inderdaad niet zeer gemakkelijk. Ook de mensen op de straat zijn niet vriendelijk en zullen nooit van hun leven even stoppen om een praatje met je te maken. HongKongers en chinezen zijn twee totaal verschillende mensen heb ik gemerkt, dus dat is weer een ervaring erbij.

Ze hebben wel een heel leuk Spacemuseum en een waar standbeeld van mijn grote held Bruce Lee. Gebouwen zijn hier niet hoog maar enorm en alles is zo'n beetje 4 x zo duur als in China.
Ook heb je hele informatieve borden met teksten als niet spugen, maximale straf 5000 dollar, etc. Een ding is zeker, voor 500 euro houd ik mijn spuug wel binnen. Dus volgens mij werkt het wel.

Fleurs ouders nog niet gezien, omdat we geen telefonisch contact kunnen hebben. Maar hopelijk lukt het morgen! Zou het heel fijn vinden om iemand van thuis te kunnen zien in Real Life. Dus dat wordt duimen!

Voor de rest is er vrij weinig te melden. Het weer is bagger, maar als het een beetje opklaart zit ik vooral in het park met mijn boek, genietend van de schaarse stilte hier.

Volgende bestemming nog onduidelijk, maar het is zeker weten China. Nu even fijn met de papa praten... Houdoe!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo alter kaeskopp,

habe heute morgen verschlafen & konnte nicht 'lecker reise' sagen. also viel spass in china & dann in madagaska.....

greetings
york

ps. hier die beste homepage aller zeiten: www.joergunterwegs.de!!!

Eric Hennekam zei

We blijven je volgen: Eric & Ineke