woensdag 9 april 2008

Het reizen is weer begonnen!

Terug in het o zo grote China!
Fijn weer eens voor een redelijke prijs een maaltijd te nuttigen, terwijl je geniet van de vele rokende/spugende mensen in het restaurant.
Ik ben dus weer thuis, het is dan wel Guangzhou maar toch.
Op het moment zijn er veel zakenlui in de stad en dus ook in mijn dorm. Ik had nogal geluk met mijn bed, aangezien er nog maar een vrij was.
Gisteren informatie verzameld voor het verschepen van mijn Se/Guzheng, maar dat blijkt iets moeilijker en duurder te zijn dan verwacht. Het is dan ook ongeveer 1.75 meter lang!
Het postkantoor wil het niet doen, hun grootste pakket was 75 cm lang dus dat red ik niet. De man in de muziekwinkel had me geholpen, dus nu kan ik het verschepen voor een miezerige 5567 yuan.. Dat is bijna 500 euro!! Het ding zelf kost maar 100 tot 300 euro, dus dat feest ging niet door.
Maar nu is er een man in mijn dorm die wat meer ervaring met verschepen heeft dan ik en die gaat vandaag ook even rondbellen..
Dus hopelijk komt hij met een redelijk prijsje aanzetten.

Hong Kong was apart, had het er niet verschrikkelijk naar mijn zin maar het was zeer fijn Fleurs ouders te zien. Zeer lekker gegeten en gezellig bijgekletst voor twee dagen. Ook de drop (en dummies) gingen er goed in, dat spul vind je hier helaas nergens.

Ik heb nu een 1 maand visum voor China, maar ben wel van plan die te verlengen. Ze vroegen er wel een absurde prijs voor, maar ik zou voor geen goud nu terugkeren naar Nederland. Veel te lekker bezig met reizen. Morgen wilde ik naar Hainan gaan, het Hawaii van China, maar blijf hier waarschijnlijk nog een extra dagje voor mijn instrument.
Na Hainan wil ik naar Hunan gaan, waarom? Geen idee om eerlijk te zijn, maar ik hoorde dat het er prachtig is.

Ons vader komt misschien niet naar China, maar gelukkig gaan we wel samen naar Madagaskar. Ook al is dat nog niet helemaal zeker, lijkt me zeer leuk samen met hem te reizen.

Nu is het tijd om mijn gitaar weer op te pakken en lekker in het zonnetje bij water te zitten. Het ware leven!

Geen opmerkingen: