zondag 13 april 2008

7/11 Blues

In Guangzhou eigenlijk geweldig naar mijn zin gehad.
Veel mensen ontmoet en veel muziek gemaakt. Elke avond zaten we voor de 7 11 met mijn gitaar de sterren van de hemel te spelen. Om eerlijk te zijn klonk het nergens naar, maar we hadden het naar ons zin en daar doe je het voor!
Mensen gaven ons zelfs geld en drankjes, terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. Op zijn tijd kwamen er ook mensen die dan even een liedje zongen/speelden, waaronder een Duitse blueszangeres: wat kon zij zingen, niet normaal!

Het kopen van mijn Guzheng heb ik even op de wachtlijst gezet. De nieuwe prijs voor het verzenden was zo'n 180 euro. Nog aan het overwegen of het het waard is, maar ik denk van wel.
Gisteren in Hainan aangekomen: 12 uur trein en 4.5 uur bus in de stikkende hitte, maar wat een prachtig eiland.

Je zweet dan wel 24/7 als een otter, maar de sfeer is zeer relaxed. Het is dan wel niet zo goedkoop als mainland China, maar wel goedkoper dan Guangzhou en Hong Kong.
Vandaag de dag doorgebracht op het strand en vanavond weer fijn gitaar spelen.
Twee jongens die ik in Guangzhou heb ontmoet zijn hier nu ook, dus de band begint weer vorm te krijgen. Helaas heb ik hier nog geen 7/11 gespot..

Morgen een gigantisch boeddha beeld in de zee bezichtigen, ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe groot.. Dus dat horen jullie nog wel van me. Daarna naar een afgelegen strand hier niet ver vandaan en dat zijn de plannen tot dusver.

Even wat informatie over het stadje waar ik me nu in bevind: Sanya!
Sanya is de op een na grootste stad op dit eiland en bevindt zich in het zuiden. De stad heeft zeer veel groen en de lucht is erg vochtig. De stad wordt geterroriseerd door de vele Russen die hier van hun goedkope vakantie genieten. Dat betekent dus dat alle obers en shopkeepers een beetje russisch spreken ipv een beetje engels, waardoor het nog lastiger is om te krijgen wat je wilt. Het chinees is hier kantonees en vaak is mijn mandarijn beter dan dat van hen. Dus handen en voetenwerk weer uit de kast gehaald en nu genoegen nemen met het bord noodles dat ze je serveren, in plaats van de fried rice die je had besteld.

Nog geen idee hoeveel dagen ik hier blijf en wat mijn volgende bestemming is. Misschien Dhali of iets in die richting, we zien het wel!

Geen opmerkingen: