donderdag 24 januari 2008

Bah!

Eergisteren was eng: Ik liep rustig en nietsvermoedend over straat.. Toen ik plotseling boven me wat gekraak hoorde. Tot mijn schrik bleek de electriciteitskabel (zo'n meter a anderhalf boven mijn hoofd) vlam vatte. Toen nog meer geknetter.. Mensen die overal heen en weer renden (het was bij een drukke bushalte) Flits en weg was de stroom. Geen stoplichten, geen licht in de winkels en geen licht meer op straat, maar gelukkig was het niet al te donker. Maar even serieus. Daar schrik je toch wel van als dat gebeurd. Toen ik bij mijn hostel aankwam deed de lift het niet, dus heb ik maar een willekeurige bus genomen om wat tijd te doden tot alles het weer deed.

Gisteren iets verkeerd gegeten, waardoor ik die avond lange tijd op het toilet heb moeten doorbrengen. De dingen die uit mijn kont/mond kwamen die avond.. niet normaal!
Dat was echt shit waar zelfs strontvliegen geen brood van zouden lusten. Maarja, veel doe je er niet tegen en weer een ervaring rijker.. Al had ik liever gewild dat deze mij gespaard bleef.
Maar waar heb ik het over. Hier zit uiteraard niemand op te wachten, dus ga ik maar verder met wat me nog meer overkomen is.
Gisteren voor mijn hevige ontlasting naar de dierentuin geweest. Zeer leuk. Alleen was het wel een klein beetje zielig. Al de dieren zaten nu opgesloten in absurd kleine hokjes in verband met de winter. Ook kwam ik erachter dat ik toch wat aan mijn biologie heb gehad, want het viel me op dat heel veel van die dieren een blablagedrag vertoonden (vergeten wat het precies was). Ze hebben zo lang opgesloten gezeten dat ze dingen doen die niet natuurlijk zijn. Zo stonden alle olifanten met hun rug naar het glas.. En er was een raar soort pauw die de hele tijd precies de zelfde lijn liep. Ik heb er grofweg 15 minuten naar gekeken, omdat ik er maar geen goede foto van kon maken (ik blijf een amateurtje eerste klas).
Erg diervriendelijk was het dus niet. Tot je bij de pandaberen aankwam: Deze beesten hadden het echt absurd goed, je moest er dan ook wel 0.50 cent extra voor betalen!! Een panda heeft ongeveer dezelfde ruimte als 6 olifanten en hun omgegeving zag er vrolijk uit, heel leuk voor de panda maar eerlijk is anders.
Ook naar een dolfijnenshow geweest, maar daar had ik eerlijk gezegd niet zoveel mee. Het was leuk, maar meer ook niet.

Morgen even kijken hoe het staat met mijn maag: zo mogelijk naar het zomerpaleis, maar mocht ik te veel last hebben.. Dan maar een imodiumpje in en de stad in op zoek naar wat muziekwinkels.. Want dat is toch wel een van de dingen die ik erg mis. Misschien een bioscoopje bezoeken? Ik zie het wel: wel fijn hoor, lekker doen waar je zin in hebt!


even belangrijk:
Ik kan helaas geen reacties op mijn blogs lezen. Dit komt omdat China een of andere firewall heeft die allerlei dingen blokt waar mensen hun mening op kunnen zetten: Zo heb ik hier bijvoorbeeld geen wikipedia. Ook kan ik dus niet mijn eigen blog openen en moet ik steeds aan mensen op msn vragen of ze het willen kopieren. Een oplossing hiervoor? Misschien kunnen jullie het naar mij mailen: Jens_vll@Hotmail.com

in echte noodgevallen kun je me ook bellen/smsen.. Helaas kost dit mij ook veel geld dus gelieve niet te doen:P
13439168319 (hier moet nog het chinese nummer voor, helaas weet ik die niet uit mijn hoofd en de jongen naast me spreekt nul engels.. Dus dat zal ik binnenkort maar eens updaten)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hola Jensjo,

Ik hoop dat het emailsysteem wel werkt en je onze (opbeurende) reacties allemaal kunt lezen.
Pittig reisje nietwaar :) :), iedereen is vol bewondering.

Kus

pa

- zei

Hola Jensjo,


Leuk om met je te praten via skype en te horen dat je het goed naar je zin hebt. Volgens mij moet je vanaf nu alle (nieuwe) reacties kunnen lezen op je blog.
Geniet ze.
Kus

Pa