maandag 14 januari 2008

Our Eagle has landed

Jaja, het duurde even... Maar dan ben ik er uiteindelijk toch!
Al heel veel dingen gezien.. China is geweldig.
Enige nadeel is dat alles in het chinees is en geen hond engels spreekt. Gelukkig heb ik mijn grote vriendin Cherry die me alles uitlegd over de stad Beijing. Enige wat ze nog niet gedaan heeft is verteld hoe een internetcafe hier werkt, want dit is walgelijk met al die chinese tekens. Hotmail doet het hier blijkbaar niet, dus ben ik overgeleverd aan mijn gmailacc.. Alleen heb ik hier amper emailadressen in staan, dus wil je een leuk mailtje van me? stuur dan ff een mail naar mij zodat ik je adress heb: Jensje@gmail.com

Gisteren geland.. En echt geen idee waar ik in terecht kwam. Over mensen die aan je hoofd zeuren en verkeer waar je u tegen zegt. Gelukkig voel ik me er wel veilig, mensen zijn aardig en proberen je altijd te helpen (helaas heb ik er vaak niks aan omdat 1 op de 2908903 mensen behoorlijk engels kan)
De bus is een drama.. Vele malen erger dan Rome en Slowakije. Maarja, het is wel goedkoop.. 10 eurocent per ritje. Als Cherry dadelijk weg is moet ik het alleen doen. Helaas kan ik de busborden niet lezen dus heb ik geen idee welke ik moet hebben, dus vraag ik steeds aan haar welk nummer de bus heeft.
Taxi is ook goedkoop, veel mee gereisd en de duurste was 2.80.. Valt mee te leven toch.
Helaas is het hostel niet erg bekend en moet ik met handen en voeten steeds uitleggen waar het ongeveer ligt.

Beijing is ook geweldig groot.. Zelfs Cherry die er al jaren woont, heeft 3/4 van de stad nog nooit gezien.
Maar gisteren wel meteen gaan rondwandelen, dat terwijl ik nog 0 slaap had gehad in het vliegtuig ondanks de nooduitgangstoel.
Leuk over het ijs gewandeld en in een winkelcentrum een mobieltje gekocht (dure grap)
helaas was opeens mijn camera leeg dus heb ik maar tot begin de avond kunnen fotograferen.
China is geweldig mensen, maar ook echt een hele uitdaging...

1 opmerking:

Unknown zei

Blij om te horen dat je goed bent geland! Een ergere bus dan slowakije en roma kan bijna niet dus ik heb met je te doen.. Maar daartegenover zit je natuurlijk wel weer in China! Geniet ervan!

kus,
Fleur