maandag 28 januari 2008

Heineken uit Parijs

Ach al weer veel te lang jullie in spanning gelaten.
Ben weer helemaal opgeknapt van mijn inktvis-ervaring.. Iets wat ik dus nooit meer hier ga eten! Maar goed, zo leer je weer eens dingen... Helaas is dat niet het enige wat ik heb moeten leren: De dag na mijn inktvis, besloot ik naar wanfujing te gaan met de metro. Wanfujing is zo ongeveer het toeristische centrum van Beijing moet je weten. Helaas ben ik daar enigszins opgelicht. Ik weet dat thee drinken in China duur kan zijn.. Maar ik vond 600 euro toch wel beetje te. Gelukkig had ik geen pinpas bij en heb de mevrouw zo'n 70 euro gegeven.. Veel meer had ik toch niet bij en aangezien dat wel de prijs zou zijn die je ervoor in Nederland zou betalen.. Had ik het er niet zo moeilijk mee. Maar dat gebeurd me dus nooit meer!

Daarna maar naar de bios, wat echt belachelijk slecht is. Alle Tv hier trouwens. Je kan zien dat die Chinezen veel te druk zijn met leren, want daardoor zijn ze zo kinderachtig als de pest. Alles moet kinderlijk grappig zijn.. en jong en oud vind dat dan ook daadwerkelijk grappig.

Summer Palace was echt schitterend.. Je zou denken, die chinese architectuur: dat komt je op een gegeven moment toch de strot uit? Inderdaad, maar dit is toch weer wat anders. Een gigantisch meer met daaromheen paleizen. Wacht maar tot jullie de foto's zien!

Gisteren naar de Silk Street geweest, leuk afdingen enzo. Vond ik wel komisch om te zien en doen. Ik had heel even een Duitse roommate, dus hij was ook mee. Die jongen is nu alweer naar huis maar heb toch een leuk woordje duits met hem kunnen praten, want van al dat gebrekkige engels hier word je ook niet bijster blij. Thorsten (de duitser) heeft me ook aan zijn vrienden voorgesteld: een brit, een soudanier (denk ik) en een Australische jongen. Met die lui een biertje 's avonds gedronken in een afgelegen bar en zo nieuwe vrienden gemaakt. De Australier: Chriss Lee, gaat ook naar Shanghai rond dezelfde tijd als ik. Dus we gaan samen daar even op pad. Iets waar ik wel enigszins blij mee ben..

Vrijdag vertrek ik met de auto (geen idee hoe ik dat geregeld heb, maar ik doe het blijkbaar toch op de een of andere manier) naar Hai an. Hier zal Cherry hoogst waarschijnlijk met smacht op me wachten, omdat ze toch wel een beetje zorgen om me maakt. Nu dus paar dagen in Beijing te gaan. Plannen?
Morgen waarschijnlijk naar een soort disneyland. Geen idee hoe en of ik het ga vinden, maar het is te proberen. Voor de mensen die naar Beijing willen om Opera te zien.. Succes: ik heb er anderhalf uur over gedaan het te vinden en toen bleek het alleen voor een of ander bedrijf te zijn. BAH!

Nu alweer veel te veel getypd dus ik knoop er een einde aan. Lekker verder gaan met het schrijven van Overgo's nieuwste nummer genaamd: Turn Around... Jaja mensen, over 6 maanden staat dat nummer op 1 in de hitlijsten, wacht maar af!

En niels.. Sterkte met je zieke darmpjes!



OEHOEH! bijna vergeten uit te leggen waar de titel op slaat.. Heineken, met liefde gebrouwen in Parijs sinds 1852 ofzoiets.. Hoe durf je dat op een flesje te zetten! (moest ik even kwijt)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jesse!

Gelukkig gaat alles goed en heb je het volgens mij super naar je zin, ik blijf me verbazen hoe je aanknoopt met zoveel mensen maar dat zal wel een gave zijn.. En nu op naar Disneyland; kijken of Mickey spleetoogjes heeft :p

Wel grappig om te lezen dat je van het Chinese bier in 1,2L flessen bent overgstapt op Frans Heineken. Hoe internationaal wil je het hebben..

Nou geniet ervan en hopelijk lukt het je om de foto's er bij Kersje op te zetten.

kus,
Fleur

Unknown zei

Nou Jesse, wel beter om te weten dat na onze huidige nr 1 hit er toch nog eentje aankomt!!! Vond t super je ff gesproken te hebben vandaag maatje!!!

later