maandag 14 januari 2008

Chang Cheng

volgens mij spel ik het zo goed.. DE CHINESE MUUR!

dan denk je dat Rome en Parijs interessant zijn.. echt niet. Dit ding is gigantisch en slingert overal in het rond. Vandaag met Cherry met de bus een bepaald gedeelte bezocht.
Als je daar aankomt, begin je gelijk met foto's maken.. en eigenlijk komt daar ook geen einde aan. Het is wel een pittige klim al die trappen en stijle stukken. Quin, dit is pas echt hoogte training:P
Als ik eenmaal doorheb hoe ik hier foto's op kan zetten zal ik het jullie laten weten. Alleen deze muur was de reis meer dan waard.
Er staat op de hoogste toren een steen waar een gezegde van Mao op staat, los vertaald staat er volgens mij: wat voor mens ben je, als je niet de Chinese Muur hebt beklommen.
Prachtig, ben er nog steeds van in de wolken.

Later op de dag naar Wangfuijing Lu geweest (geen idee of ik het goed spel:) )
Dat is een gigantische straat in het center van Beijing. Leuk om te zien, net een gigantische China Town, maar dan in het echt. Je wordt wel een beetje gek van de taal, hele tijd dat hakkerige gebrabbel, maar wel lachen natuurlijk.
Nu lekker slapen, want ik ben kapot

Zaojiang

(lekker moet je niet serieus nemen, mijn bed is zo'n 20 cm te kort en ongeveer 7 cm dik.. maar dat overleef ik wel)

5 opmerkingen:

Unknown zei

Hola Jensjo, ik ben blij dat je heel bent aangekomen en die vermoeidheid is over een paar dagen wel over (jetlag)Nu ben je wel mooi de eerste van ons allemaal die op de muur is geweest. En hoewel 2.80 natuurlijk niet veel is zou ik toch de bus maar nemen. Veel spannender. Straks als je uit de grote stad weg bent wordt alles een stuk gemakkelijker, dat zal je zien.
Geniet ervan.

Kus

pa

Ilona ter Mors zei

Heuj jesse!
Nou fijn dat je bent aangekomen, we dachten dat je allemaal bij aankomst al ter plekke zou zijn gestorven.
Niels en ik liepen laatst (gister) langs je huis, en vonden het toch wel een beetje vreemd dat we er nooit meer heengaan.
Maar ondanks dat, hopen we hier vast wel allemaal dat je het leuk zal hebben enne, we houden je blog wel bij, snuiter.

nou drie chinese zoenen en tot ziens hè?

ilonaaaa.

Unknown zei

JEES, daan@daanaerts.nl
pfoe, ik ben jaloers... niet zo'n klein beetje ook. Ik heb helemaal een beeld hoe het daar is en hoe je je voelt:P ik vraag me af in hoe verre het overeenstemt met hoe je je daadwerkelijk voelt. Laat me weten of op je blog in hoe verre je je op je gemak voelt, ben ik wel nieuwsgierig na. En wie is Cherry? Ik zal btw nu ff m'n chinese bitches in beijing laten weten dat je er bent. Als je nog niet bij ze langs geweest bent, that is. Laat me weten wat je volgende stad is, dan worden ze daar ook op de hoogte gesteld!

WO AI NI BIATCH:P

Unknown zei

Heey Jens,
leuke verhalen al zo snel, leuk om te lezen ook dat je t naar je zin hebt!!! Maar ik dacht dat je al zo goed chinees kon aangezien je t ons zelfs wilde leren??
Suc6 ermee dan maar en heel veel plezier!!!!!

Den

Marianne zei

ha grote zoon, (ja, nu moet ik dat echt wel zeggen....)helemaal daar en tussen de chinezen met alleen handen en voeten en je improvisatietalent om te communiceren. Toch super dat er een Cherry is om je enigszind wegwijs te maken. Ben benieuwd naar je foto's dus doe je best. Ik dacht dat het hostel internet had? Hoe lopen je schoenen? Veel en ver en prettig? Geniet maar lekker. xxx je moeder